Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás teljesítése során jelentkező jellemző hibák |
A NAV oldalán az alábbi linken talál információkat a témával kapcsolatban:
https://nav.gov.hu/print/ugyfeliranytu/nezzen-utana/tudjon_rola/Ellenorzesi_adatexpor20170620
A legfontosabb rész alább olvasható:
Minek kell szerepelnie az adatexportban?
Ha az adott tény vagy adat a számla kötelező tartalmi eleme, akkor a sémadokumentumban van megfelelő elem az adat tárolására. Ilyenkor kötelező az adat rögzítése az xml-fájlban (illetve nyilván a számlán is). Ha az adott tény, adat nem a számla kötelező tartalmi eleme, akkor az xml-állományban csak akkor kell szerepelnie, ha a kiadott számlán szerepel, és az xsd-ben van megfelelő elem. Ha valamilyen adat nem szerepel a számlán és egyébként nem is kötelező tartalmi eleme annak, akkor azt az xml-állományban sem kell feltüntetni. Az alábbi folyamatábra segíthet annak az eldöntésében, hogy az egyes, konkrét adatokat szükséges-e az xml-állományban szerepeltetni vagy sem.
A fenti szabályok mindkét xsd esetében érvényesek. Az online számlaadat-szolgáltatás szerinti adatexportnál is szerepelnie kell az adatexportban minden, a kibocsátott számlán az Áfa tv.előírásai alapján kötelezően feltüntetendő adatnak akkor is, ha az az online számlaadat-szolgáltatásban nem szerepeltethető. Ez utóbbi esetre példa, hogy a természetes személy vevő neve és címe az adatszolgáltatásban nem szerepelhet, az adatexportban viszont szerepelnie kell.