Mentés

Mentés

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

A mentés és így a helyreállítás az alábbi adatokra vonatkozhat:

 

oFelhasználói beállítások: Az aktuális Windows felhasználó mappájában a programok által tárolt munkaállomásra vonatkozó adatok.

oCégnyitás ablak tartalma: A számítógépre telepített infotéka .NET programokban felvett Cégek listája, illetve adatbázisok beállításai, valamint a programok Regisztrációja.

oAdatbázisok: A számítógépen található infotéka .NET programokhoz létrehozott Cégek adatbázisai, a Cégnyitás ablakokban tárolt adatok alapján.

 

A programot Rendszergazda módban indítsa (jobb klikk/Futtatás rendszergazdaként). Ellenkező esetben a futás egy erre vonatkozó üzenet kíséretében megszakad.

 

A program sikeres indítása után az alábbi ablakkal találkozik. A fenti fülekkel tudja kiválasztani, hogy mentés vagy helyreállítás lesz a feladat.

 

clip0013

 

A mentéshez tartozó beállítások a következők:

oA mentés útvonala alapértelmezetten a C:\Infotéka\Adatmentés mappa. Ezen változtathat a [Mentés útvonala] gombra kattintva.

oA [Programok útvonalai] a telepített Infotéka .NET programok elérési útvonalait tartalmazzák, amihez a program a Regisztrációs adatbázis bejegyzéseit veszi alapul, ezért érdemes ellenőrizni, hogy valósak-e ezek az útvonalak. A mentés során ezekből a mappákból kerül mentésre a Cégnyitás ablak tartalma, és a program ezen információk alapján menti a Cégekhez tartozó adatbázisokat. Így ha esetleg olyan adatbázis szervert használ, amiben más cégek szoftverei is tárolják az adatbázisaikat, ezek az idegen adatbázisok nem kerülnek mentésre.

oA [Felhasználó környezeti beállításainak mentése] opciót bepipálva a mentés készít egy másolatot a Felhasználó mappájában található infotekasoftware mappa tartalmáról, és ezt helyreállításnál bemásolja az új környezetbe. Ezt az opciót csak akkor ajánlott használni, ha a mentéssel azonos környezetbe történik a helyreállítás.

oA [Cégnyitás ablak tartalmának mentése] opcióval azt tudja állítani, hogy a ****dotnetcegek.xml állomány mentésre kerüljön, vagy sem. Ez az állomány tartalmazza a Cégek listáján kívül, a hozzájuk tartozó adatbázis paramétereket és a program szoftvervédelmi kulcsát is.

 

Alapesetben ezeken a beállításokon túljutva a [Mentés] gombra kattintva elkészítheti a mentést.

 

Előfordulhat, hogy az adatbázisok nem az SQL szerver alapértelmezett adatbázis mappájában találhatóak, hanem egy utólag beállított egyedi útvonalon. Ha a Speciális beállítások blokkban az [Egyedi adatbázis útvonal] gombra kattintva beállítja az alapértelmezettől eltérő útvonalat, akkor a program ezt az útvonalat fogja alkalmazni minden adatbázis esetén, függetlenül a regisztrációs adatbázisban található alapértelmezett SQL adatbázis fájlokra vonatkozó beállítástól. FONTOS, hogy ebben az esetben a teljes útvonalat adja meg, ahhoz a mappához, amiben az adatbázis állományok találhatóak. Így ezt a megoldást csak akkor tudja alkalmazni, ha egy SQL szerveren található az összes adatbázis. Ha viszont több SQL szerveren szétszórva vannak az adatbázisok, akkor ezt a beállítást nem tudja használni, így előfordulhat, hogy ezzel a programmal nem fogja tudni megoldani a feladatot.

 

Ha mégis az alapértelmezett adatbázis mappát szeretné használni, akkor nyomja meg a [Alapértelmezett útvonal] gombot.

 

A [Figyelmeztetések azonnali megjelenítése] opcióval minden olyan üzenet meg fog jelenni, ami fontos a mentés folyamatával kapcsolatban, ami azért is fontos, mert egy üzenet megjelenésekor a folyamat megáll, annak bezárásáig. Ha nem pipálja be az opciót, akkor csak azok az üzenetek jelennek, amelyek a folyamat közben valóban beavatkozást igényelnek.

A program minden fontos információt rögzít egy LOG fájlban, amit a mentésre kijelölt mappában tárol, és a mentés befejezésekor akár azonnal megnyitható. Ennek segítségével tudja ellenőrizni, hogy minden rendben zajlott-e a mentés folyamatában, konkrétan felsorolva minden állományt, ami mentésre került, vagy sikertelen volt a mentése.