Ha a hibaüzenet: Kapcsolódási hiba... A kiszolgáló nem található vagy nem érhető el |
A gép indításakor valamilyen okból nem indult el az SQL szerver. Erre alapesetben egy újraindítás is lehet megoldás. Ha mégsem, akkor az alábbi állományt töltse le és futtassa:
SQL2005_INFOTEKA indító A biztos működés érdekében letöltés után Jobb gomb/Futtatás rendszergazdaként opcióval indítsa ezt az állományt.
Az állomány futtatásakor az alábbi üzenettel találkozhat:
Kattintson a További információ feliratra, majd nyomja meg az ekkor alul megjelenő Futtatás mindenképpen gombot.
Ha nem az Infotéka SQL szerverét használja (SQL2005_INFOTEKA), vagy valamilyen okból nem futtathatja a fenti segéd állományt, akkor manuálisan az alábbi módon indíthatja el az SQL szervert:
• | Nyissa meg a Windows Szolgáltatások ablakát. Ezt vagy a Keresésbe beírva találja meg, vagy ezen az útvonalon: Vezérlőpult\Minden vezérlőpultelem\Felügyeleti eszközök/Szolgáltatások |
• | A megnyíló ablakban keresse meg a jobb oldali listában az SQL server (SQL2005_INFOTEKA) sort. A zárójeleben található név eltérhet az itt megadottól, ha nem az Infotéka által telepített szervert használja |
• | Kattintson jobb gombbal erre a sorra, és válassza az Indítás menüpontot: |
Ha ez hiba nélkül megtörténik (tehát nem ad hibaüzenetet), akkor újra jelölje ki ezt a sort. Ekkor már látni fogja a Fut jelölést a sorban:
Ismét jobb gombbal kattintva a sorra, válassza a Tulajdonságok menüpontot, és az Indítás típusa lenyíló menüben állítsa be az „Automatikus (késleltetett indítás)” opciót, majd nyomjon OK gombot:
Ezután már be tud lépni a cégekbe.
Érdemes még ellenőrizni a megfelelő működés érdekében, hogy a szerver és kliens gépeken is engedélyezve legyen az SMB 1.0 protokol, amit a Vezérlőpult/Programok eltávolítása vagy módosítása/Windows-szolgáltatások be- és kikapcsolása pontban talál meg: